Sandra Chevrier
1983年生まれ、カナダ出身のアーティスト。
子供の頃からアートに夢中になり、ケベック大学で視覚芸術とメディアアートの学士号を取得。自らを「gaze collector」と呼び、魅力的な顔をコミックのコラージュで覆う「The Cages」と題された肖像画のシリーズを制作。
「The Cages」は、力と脆弱性、自由と捕われの身、現実と想像といった二分法に基づいて制作されており、コミックの幻想的なヒロイン像と抑圧されたアイデンティティの間で描いている。作品の目は感情と感性を込めて描かれているが、感情や欠陥を隠すようにコミックヒーローのコラージュによって顔をマスクのように部分的に覆っており、超人と認識されるスーパーヒーローも実際には壊れやすく、欠陥や誤りのある一人の人間にすぎないことを表現し優れた技術と写実主義により自身で描いている。
世界各国で個展やグループ展を開催し、2018年にはカリフォルニア州ランカスター美術館(MOAH)にて「ケージと自由の魅力」と題された展示を行ない、初めて彫刻作品を展示。著名人を始めとした世界中のアートコレクターにコレクションされている。
■CV
2022
・Cages and the Shadow of the Colors – Thinkspace Gallery(アメリカ/ロサンゼルス)
2021
・Cages and the unbearable gift of Freedom – Factory TØYEN(オスロ/ノルウェー)
2020
・Cages And The Void Of Colors – Hashimoto Contemporary(アメリカ/ニューヨーク)
2019
・Cages and the Fallen Flags- Mirus Gallery(アメリカ/ニューヨーク)
2018
・POW! WOW! HAWAII 2018(アメリカ/ハワイ)
・Urban Nation – Olympic Stadium of Berlin(ドイツ/ベルリン)
・Les Cages; We Can’t Be Tamed – StolenSpace(イギリス/ロンドン)
・Cages and the Allure of Freedom – Thinkspace(アメリカ/ニューヨーク)
2017
・Undressed Finissage Mario Testino – Helmut NewtonFoundation Museum(ドイツ/ベルリン)
・The Cages; Between the Bars – Galerie C.O.A.(カナダ/モントリオール)
・THE IMPOSSIBLE MUSEUM – Urban Nation Museum(ドイツ/ベルリン)
・The Cages; Between the Bars – Galerie C.O.A(カナダ/モントリオール)
・Chevrier x Whatson Junction – Nuart Gallery(ノルウェー/スタヴァンゲル)
・The Cages; and the Reading Rooms of their Lives – Thinkspace Gallery(アメリカ/ロサンゼルス)
2016
・Les Cages/The Echo of the CRASH, BAM, POW! – Above Second Gallery(香港)
2015
・Trifecta – Jonathan LeVine Gallery(アメリカ/ジャージーシティ)
2014
・Les Cages; Beneath The Skin – Reed Projects Gallery(ノルウェー/スタバンゲル)
・Les Cages; A Fractured Gaze – Mirus Gallery(アメリカ/サンフランシスコ)
2013
・Les Cages; Collections Of The Broken – Reed Projects Gallery(ノルウェー/スタバンゲル)
She is a Canadian artist born in 1983.
Enthralled with art since childhood, she received her Bachelor’s degree in Visual and Media Arts from the Université du Québec. Calling herself a “gaze collector,” Chevrier created a series of portraits titled “The Cages,” in which she covers attractive faces with comic collages.
“The Cages” are created on the dichotomy between power and vulnerability, freedom and captivity, and reality and imagination. Chevrier draws them between the fantastical heroine images of comics and repressed identities. She paints the eyes of the work with emotion and sensitivity. However, the faces are partially covered like masks by collages of comic book heroes as if to hide their emotions and flaws. Using superior technique and realism, she depicts the superheroes considered superhuman as just human beings, fragile, flawed, and fallible.
She has had solo and group exhibitions in many countries. In 2018, she had her first sculpture exhibit at the Museum of Art in Lancaster, California (MOAH), titled “Cage and the Allure of Freedom.” Her works are in the collections of celebrities and other art collectors worldwide.